Treeningud


Qi gong "Kuldse kella harjutused" algajatele

"Kuldse kella harjutused" (hiina k. jin zhong shi er lian shou) on väga vana võimlemisharjutuste kompleks, mis oli kuni eelmise sajandi lõpuaastateni väheste väljavalitud hiina meditsiini arstide ja võitluskunsti meistrite pärusmaa. Teadmisi sellest kunstist pärandati põlvest põlve vaid perekonnasiseselt või väga vähestele väljavalitutele.
Õnneks on nüüdseks need harjutused ka tavainimesteni jõudnud ja igaühel on võimalus oma tervist tugevdada, haigusi vältida ning läbi selle elust rohkem rõõmu tunda.


Kuldse kella 12 harjutust on siseorganite ja energiameridiaanide tugevdamiseks ja qi liikuma panemiseks. Neid harjutusi saab kasutada nii akuutsete, kui krooniliste haiguste korral. Harjutused toimivad hästi erinevate selja- ja kaelaprobleemide korral, annavad energiat ja aitavad jagu saada üldisest väsimusest, reguleerivad seedimist jne. Kuldse kella harjutusi võib kasutada nii raviks, kui profülaktikaks.

Harjutusi on soovitav teha igapäevaselt üks kord päevas, kas hommikul või õhtul. Harjutuste sooritamisel ei ole ajalist piirangut, kui pikalt või kui lühidalt teha. Alguses piisab sellest, kui tunnete energia liikumist - soojatunnet, surinat, raskustunnet vms. Peale energia liikumahakkamise tunnet võib veel natuke karjutuse asendis seista ja siis aeglaselt lõpetada.

Qi gongi ei ole soovitav teha väga väsinult, ega ka liiga tühja või täis kõhuga. Kanda võiks mugavaid hingavaid riideid, mis ei ole tihedalt keha ümber. Väljas harjutamisel tuleks valida tuule- ja päikesevarjuline koht, samuti tuleb hoiduda vihma käes harjutamisest.
Et harjutuste ajal energia vabalt ja takistusteta liiguks on väga tähtis õige kehaasend. Tehes harjutusi vales asendis võime endale liiga teha - võivad tekkida lihaspinged, liigesevalud jne. Seetõttu võiks harjutamist alustada õpetaja käe all, kes korrigeerib ja õpetab õiget kehaasendit.

Treeningud toimuvad esmaspäeviti kell 18.00-19.00 & neljapäeviti 12.00-13.00.

Treeningut viib läbi Virge Naeris.