Treeningud


Yi jin jing võimlemine

Yi jin jing on liikumisharjutuste kompleks, mis on väga pika ajalooga ja millel on tervisele tõendatult palju positiivseid mõjusid.

"Yi jin jing" 易筋经 tähendab tõlkes “Liigeste/kõõluste venitamise kaanon”. See on väga vana qi gong´i ehk Hiina liikumis- ja hingamisharjutuste süsteemist pärinev liikumisharjutuste kompleks, mille juured on šamanismis. Esimesed yi jin jing´i harjutuste kirjeldused on leitud umbes 2000 aasta tagustest teostest. On laialt levinud arvamus, et yi jin jing on loodud India budistliku munga Bodhidharma (5.-6. saj) poolt, kes on Shaolini võitluskunstide traditsiooni looja. Legendi järgi on ta chen budismi Hiinasse tooja ja pani aluse sügava meditatsiooni (dhyana – pikka aega vaikselt istumise) praktikale Hiinas. Yi jin jing´i harjutuste arengus mängisid olulist rolli ka Shaolini templi mungad.

Mis on yi jin jing´i eesmärk ja toime? 

Yi jin jing´i üks olulistest eesmärkidest on muuta nõrgad liigesed ja kõõlused tugevateks. Mitmed yi jin jing´i harjutused keskenduvad selgroo painutamisele, keeramisele ja venitamisele, samuti liigeste ja luude venitamisele.

Yi jin jing teeb tööd nii keha kui meelega. Liigutustes vahelduvad pehmus ja jõud. Oluline on loomulik hingamine ja rahulik meeleseisund, et võimaldada qi´l takistusteta voolata.

Yi jin jing parandab:

1.       tahtejõudu

2.       tasakaalu

3.       kõõluste, luude, liigeste, lihaste ja ligamentide painduvust

4.       luude, liigeste ja lihaste liikuvust

5.       siseorganite funktsioone

6.       qi ja vere ringlust

7.       intellektuaalseid võimeid

Yi jin jing´i praktiseerimine:

1.       parandab liikumiselundkonna funktsioone, lihaste jõudu. Aitab ennetada ja ravida luude pehmenemist

2.       parandab südame-veresoonkonna tööd, ennetab veresoonte jäigastumist, suurendab veresoonte elastsust, parandab südamelihase toitainetega varustatust

3.       parandab seedeelundkonna funktsioone, söögiisu, masseerib maksa, eemaldab maksa vere staasi (hiina meditsiini termin)

4.       treenib kesknärvisüsteemi, ennetab dementsust

5.       tugevdab immuunsust ja organismi füsioloogilisi protsesse, tugevdab vastupanu kroonilistele haigustele nagu kõrge vererõhk, kõrge kolesterooli tase, krooniline ninapõletik, krooniline peavalu, krooniline maksapõletik, krooniline neerupõletik, diabeet jne

6.       ennetab ja aitab ravida liigeste, hingamissüsteemi, seedesüsteemi, südame-veresoonkonna ja närvisüsteemi haiguseid

7.       aitab säilitada nooruslikku välimust

Tund toimub kolmapäeviti kell 17.30-18.30. 
Tundi viib läbi Jana Saarmann.